Toimitusehdot
Toimitusehdot ovat yleisesti käytettyjä sopimusehtoja, jotka määrittelevät, kuinka tuotteet tai palvelut toimitetaan asiakkaille. Tässä kerromme muun muassa maksuehdoista, toimitusajasta, palautusoikeudesta ja vastuista.
Yleistä
FlowerHouse Espoo Oy, y-tunnus: 2802746-7, osoite: Kellonsoittajantie 6, 02770 Espoo; myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 11.12.2024 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät veroja, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Toimituskulut
Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. Toimituskuluja ei tule, mikäli asiakas tilaa tuotteen noudolla.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelun Stripen kautta. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Käytämme maksupalveluntarjoajana Stripea. Emme ole vastuussa Stripe-palvelun toiminnasta tai mahdollisista ongelmista, tietosuojarikkomuksista tai vastaavasta sen alustalla. Asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet määräytyvät kuluttajansuojalain mukaisesti, eikä kauppias ole vastuussa maksupalvelun käyttöön liittyvistä lainmukaisista velvoitteista tai Stripe-palvelun virheistä.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian. Pidätämme oikeudet muutoksiin. Mikäli joku tuote on päässyt loppumaan, ilmoitamme siitä pikimmiten ja toimimme palautuksen kanssa sen vaatimalla nopeudella.
Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Näitä ovat kotiinkuljetus Espoossa ja Kirkkonummella, sekä nouto Espoon tukustamme. Lisäksi löydät tilauksen yhteydestä myös postin lähetysmuodot ja maksut.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Kukkakimput/ kukkatilaukset toimitetaan aikaisintaan seuraavana päivänä ark. klo 10-20 välillä, la ja su 10-18 välillä. Muiden tuotteiden toimitusaika riippuu postista, mutta tavallisimmin 2-5 arkipäivää. Emme vastaa postin aiheuttamista myöhästymisistä tai ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista. Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä välittömästi tilaamisen jälkeen.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus (pois lukien pilaantuvat tuotteet eli tässä tapauksessa kukat) ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei ole voimassa yritysmyynnissä.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi alla olevaan sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.
Mikäli tuotteet palautuvat meille asiakkaan antamien virheellisten osoitetietojen vuoksi, emme korvaa postituskuluja, vaan veloitamme ne Postin voimassa olevan hintataulukon mukaisesti.
Peruutusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja tuotteita. Peruutusoikeus ei koske alennus-tuotteita.
Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.
Palautusosoitteemme:
Kellonsoittajantie 6, 02780 Espoo.
Noutotilauksiin liittyvät ehdot:
Noutotilaukset tulee noutaa seuraavana päivänä tilauksesta klo 10-19 FlowerHouse Espoosta Kellonsoittajantie 6, 02770 Espoo tai siitä erikseen sähköpostilla tai puhelimitse sovittuna aikana. Asiakas voi myös kirjoittaa huomiota kohtaan haluamansa noutopäivän. Katsothan voimassaolevat aukioloaikamme verkkosivuilta. Olemme auki päivittäin, myös sunnuntaisin, mutta pyhäinpäivien aukioloajat vaihtelevat. Säilytämme noutotilauksia 3 päivää, mutta emme vastaa niiden laadusta enää toisen päivän jälkeen. Noutamattomista tilauksista emme palauta rahoja. Olethan viipymättä yhteydessä meihin, mikäli et pääse noutamaan tilaustasi ajoissa. Voimme siirtää noutopäivän toiselle haluamallenne päivämäärälle.
Poikkeuksia kukka-alan erityispiirteiden vuoksi
Suomessa kukilla ei ole palautusoikeutta, sillä ne kuuluvat helposti pilaantuviin tuotteisiin, jotka eivät ole palautettavissa kuluttajansuojalain mukaan.
Kuitenkin jos kukat ovat viallisia tai jos ne eivät vastaa tilausta (esimerkiksi väärä lajike tai määrä), asiakas voi olla oikeutettu palautukseen tai hyvitykseen, koska kyseessä on virheellinen tuote. Reklamaatiot tulee tehdä kirjallisena viipymättä toimituksen jälkeen sähköpostitse info@kukkakauppabloom.fi
Kukkakaupassa myytävien kukkien ja kasvien ulkonäkö ja käytetyt materiaalit voivat vaihdella sesongin ja vuodenajan mukaan. Kauppias pyrkii toteuttamaan tilaukset tarkasti, mutta jos se ei ole mahdollista, hän voi toimittaa vastaavat tuotteet ammattitaidollaan ja harkintakyvyllään.
Verkkokaupan tuotekuvat ovat vain esimerkkejä, eivätkä aina vastaa täysin lopullista tuotetta, koska kukkien värit, koko ja muoto voivat vaihdella. Kauppias ei ole vastuussa virheistä, loppuunmyydyistä tuotteista tai hintamuutoksista. Kukat ja kasvit myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua, ellei toisin ole mainittu. Tuotteiden pakkausmateriaali vaihtelee myös sesongin ja saatavuuden mukaisesti. Tuotekuvissa olevat paperit eivät siis vastaa todellista lopputuotetta tässäkään kohdassa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on erityistoiveita.
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
info@kukkakauppabloom.fi
puh. 045 221 2727
Asiakaspalvelun aukioloaika:
Ark. 9-19
La 9-18
Vastuunrajoitus
FlowerHouse Espoo Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt. FlowerHouse Espoo Oy ei vastaa tilauksista/toimituksista ylivoimaisen esteen sattuessa.
Ylivoimaisia esteitä ovat esimerkiksi:
- sota ja sodankaltainen tilanne
- terrorismi
- sabotaasi
- merirosvous
- viranomaisen toimenpide
- kulkutauti tms.
- tulipalo
- räjähdys
- koneiden hajoaminen
- työtaistelutoimenpiteet.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. Noudatamme kaikissa toimissamme Suomen lakia.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).